İSTANBUL - BURSA - İZMİR OTOYOLU (O5)

Proje ile Beklenen Gelişmeler

4

Otoyolun, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 140 km. kısaltacak olmasının sağlayacağı avantajlar fizibilite çalışmalarında hesaplanmış, bunun sonucunda 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresinin 3,5-4 saate ineceği ve karşılığında yılda 870 milyon TL tasarruf sağlanacağı öngörülmüştür.

5

Bu projenin tamamlanması ile İstanbul-Bursa ulaşımı 2,5-3 saatten 1 saate düşecektir. Ulaşım alternatiflerine göre körfezi geçiş süreleri değerlendirildiğinde; Körfezi otomobil ile mevcut yolu kullanarak geçmek 1 saat 20 dakika, Feribot ile geçiş 45~60 dakika iken; planlanan körfez geçişi (12 km) ile 6 dk’ya düşecektir.

Güzergah üzerinde yer alan Balıkesir ve Manisa’nın, İstanbul ve Bursa çevresindeki bölge kapasitesinin üzerine çıkmış olan sanayi yatırımlarının yeni çekim alanı olması beklenmektedir.

Güzergah üzerinde yer alan Manisa ve Balıkesir ili ile Güzergah çevresinde yer alan Eskişehir–Bozüyük–Bilecik Bölgesinin gelişmekte olan sanayileşmesine ilave katkı sağlayacak olan Otoyol, bu bölgede yeni yatırımların da önünü açacaktır.

Gebze – Orhangazi – Bursa – Balıkesir – İzmir Otoyolunun yapılmasıyla Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu İzmir-Aydın Otoyolu ile birleşerek Marmara Bölgesi Ege Bölgesi’ne otoyol ağıyla bağlanmış olacaktır.

Taşıt İşletme Giderlerinin artmasından (artan yakıt tüketimi, araç bakım ve onarım giderleri vb.) oluşan ekonomik kayıplar ortadan kalkacaktır.

Trafik sıkışıklığının neden olduğu emisyon artışları ve gürültü kirliliği gibi çevresel faktörler en aza indirilecektir.

Mevcut yolun geometrik standardının yetersizliğinden kaynaklanan trafik kazalarının azalması sağlanacaktır.

Halen İstanbul’dan 2,5-3 saat olan Bursa ulaşımı 1 saate, İstanbul’dan 8-10 saat olan İzmir ulaşımı 3,5-4 saate ve Eskişehir ulaşımı 2-2,5 saate inecektir.

Proje tamamlandığında özellikle; büyük turizm potansiyeli olan Antalya ulaşımı, Körfez Köprüsünden sonra; Bursa güzergahını takip ederek Sakarya üzerinden gelen güzergah ile Bozüyük’te kesişecektir.

Proje ile Anadolu’ya açılan Gebze – İzmit aksının trafik yükü % 30 nispetinde azalacaktır.

error: Content is protected !!